Billboard to nic innego jak ogromny plakat umieszczany w miejscach dużego natężenia ruchu. Wiele badań wskazuje, że co najmniej siedemdziesiąt procent konsumentów jest odbiorcami tej formy reklamy. Koszt najmu powierzchni billboardu przełożony na efektywność umieszczonego na nim komunikatu, czyni z tej formy promocji jedną z najbardziej opłacalnych.

Dlaczego billboard jest tak skuteczną formą reklamy?

Inne badania dowodzą, że ponad połowa decyzji konsumpcyjnych podejmowanych jest w samochodzie, a to wprost wiedzie do uznania ważności reklam umieszczanych przy arteriach komunikacyjnych. Specyficzną formą billboardu są środki komunikacji miejskiej lub mobilne platformy, za sprawą których przekaz reklamowy nie tylko przemieszcza się po ulicach miast, ale też może być skierowany do szczególnych miejsc, gdzie przewidziano obecność potencjalnych odbiorców komunikatu, czyli np. tam gdzie odbywają się koncerty czy inne ważne wydarzenia masowe.

Citylighty – nowoczesna forma reklamy

Relatywnie nowoczesną formą reklamy zewnętrznej są billboardy cyfrowe, wykorzystujące sporych rozmiarów wyświetlacze. Formy te umożliwiają wyróżnienie się reklamodawcy, choćby poprzez umieszczenie w przekazach komponentów animacji czy technologii 3D. Jednym z najgęściej wyposażonych w tego typu urządzenia miejscem jest Times Square w Nowym Jorku. Przykład ten, jak i samo miejsce, jest niemal ikoniczny dla reklamy zewnętrznej, jednakże stanowi też ostrzeżenie. Ogromne zagęszczenie komunikatów może być przeciwskuteczne w kwestii efektywności. Dlatego projektując strategię outdoorową warto znaleźć profesjonalnego partnera, takiego jak ZnajdźReklamę.pl, nie tylko zorientowanego w rynku reklamy zewnętrznej, ale posiadającego w ofercie szeroki wachlarz możliwości komunikowania w przestrzeni publicznej, a ponadto znającego zasady dotyczące pozycjonowania i targetowania odbiorców, rozumiejącego fizjologię widzenia konsumenta, znającego behawioralne wzory zachowań konsumentów. Wiedza ta umożliwia zarówno projektowanie skutecznych przekazów, jak też ich właściwą lokalizację. Wspomniana coraz bardziej powszechna obecność nośników cyfrowych (jak również wielu innych form reklam wchodzących w interakcję z odbiorcą), przynosi nową jakość na rynku reklamy. Świetnym przykładem jest tu zaskakująca reklama Pepsi Max umieszczona na przystanku autobusowym w Londynie (warto poszukać i zobaczyć). Jednakże działania takie, o czym trzeba pamiętać, są w obecnej chwili bardzo kosztowne i często bardziej nastawione na rezonans w mediach społecznościowych, aniżeli na skuteczność i efektywność w odniesieniu do bezpośrednich odbiorców. Decydując się na konkretną formę komunikatu, warto zaufać doświadczeniu i profesjonalizmowi oraz pamiętać o możliwości wyboru z dziesiątek tysięcy dostępnych lokalizacji, tak jak umożliwia to współpraca z ZnajdźReklamę.pl.